Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łęczyca: Droga rowerowa na pewno nie zastąpi torowiska wąskotorówki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
22-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
20-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łęczyca: Droga rowerowa na pewno nie zastąpi torowiska wąskotorówki
fot. Towarzystwo Kolei Wąskotorowych w Krośniewicach
Leżące na północ od Łodzi miasto zapewnia, że niezależnie od rozwiązań przyjętych w innych gminach nie zlikwiduje torowiska pozostałego po Krośniewickiej Kolei Dojazdowej. Postulowany szlak rowerowy mógłby powstać jedynie obok dawnej linii Krośniewice – Ozorków. Lokalną atrakcją mogą wkrótce stać się przejazdy drezynami.

Latem zeszłego roku władze Łęczycy poinformowały o zamiarze przejęcia od Polskich Kolei Państwowych leżącego na terenie miasta fragmentu dawnej linii Krośniewickiej Kolei Dojazdowej. Trasa wiodła niegdyś z Krośniewic do podłódzkiego Ozorkowa, gdzie można było przesiąść się z wąskotorówki na nieistniejący już tramwaj podmiejski lub – po skróceniu wąskiego toru – na pociąg normalnotorowy. System KrKD pozostaje nieczynny od końca pierwszej dekady XXI w. Wcześniej nieregularne przewozy do Łęczycy prowadziło Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych.

Do zmian właścicielskich na razie nie doszło

Samorząd wskazywał przed rokiem na dwie możliwości wykorzystania pokolejowych nieruchomości, jakie miałyby trafić do gminy na mocy zapisów ustawy o restrukturyzacji i komercjalizacji PKP. Na gruntach mogłaby powstać droga rowerowa, a samo torowisko byłoby potencjalnie wykorzystane w celu organizacji kolei drezynowej. Nie zadecydowano wówczas o ostatecznym kształcie infrastruktury po jej skomunalizowaniu.

Choć już wiele miesięcy temu procedury były dość zaawansowane, do tej pory nie doszło do zmian właścicielskich. – Na tę chwilę nie ma żadnych informacji co do postępu prac związanych z przejęciem – mówi Mateusz Kucharski z Urzędu Miejskiego w Łęczycy. Tymczasem możliwość przejęcia nieczynnych torowisk zaczęły analizować także inne okoliczne gminy: Krośniewice, Daszyna i miasto Ozorków.

Torowisko na pewno zostanie. Czy pojadą drezyny?

Daje to szansę na odtworzenie dawnego ciągu Krośniewice – Ozorków, choć jak poinformowała nas gmina Krośniewice, rozważany jest zarówno wariant inwestycji w infrastrukturę kolejową, jak i znacznie tańszy, bo obejmujący jedynie budowę drogi rowerowej wzdłuż szlaku. W rozmowach z pozostałymi jednostkami biorą udział władze Łęczycy. Zapewniają jednocześnie, że aktualnie nie zamierzają likwidować torowiska. – Zamiarem jest utworzenie ścieżki rowerowej obok torów – usłyszeliśmy.

Niezależnie od ostatecznych rozstrzygnięć w innych gminach Łęczyca wciąż rozważa też otwarcie kolei drezynowej. – Na razie trudno o szczegóły, ponieważ w dalszym ciągu nieruchomości nie są mieniem miasta – zastrzega przedstawiciel samorządu. Zauważa też, że plany co do wykorzystania nieczynnej wąskotorówki spotykają się z bardzo dużym zainteresowaniem mieszkańców i turystów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Podsumowanie roku 2024 na bytomskiej wąskotorówce

Pasażer

Podsumowanie roku 2024 na bytomskiej wąskotorówce

Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych 15 lutego 2025

Ozorków: Na odbudowę wąskotorówki potrzeba 5-6 mln zł

Infrastruktura

Nowy Dwór Gdanski: Niepewna przyszłość kolei normalnotorowej

Infrastruktura

SKPL: Remont kaliskiej wąskotorówki. Będzie ruch codzienny?

Infrastruktura

Zobacz również:

Podsumowanie roku 2024 na bytomskiej wąskotorówce

Pasażer

Podsumowanie roku 2024 na bytomskiej wąskotorówce

Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych 15 lutego 2025

Ozorków: Na odbudowę wąskotorówki potrzeba 5-6 mln zł

Infrastruktura

Nowy Dwór Gdanski: Niepewna przyszłość kolei normalnotorowej

Infrastruktura

SKPL: Remont kaliskiej wąskotorówki. Będzie ruch codzienny?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5